• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Бібліотека

Бібліотека

Бібліотекар - Бицька Леся Петрівна

Графік роботи бібліотеки

Понеділок 09.00 -13.00

Вівторок 09.00 -13.00

Середа 09.00 -13.00

Четвер 09.00 -13.00

П'ятниця 09.00 -13.00

Гра-подорож ″ Дзвенить струмочком рідна мова ″

Мета: розширити і поглибити знання учнів про мову; показати її багатство, мелодійність, красу; розвивати виразне мовлення, уяву, мислення, образну пам'ять; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови, рідної землі, художнього слова.

Хід заняття.

1. Вступне слово бібліотекаря

Буква до букви –

І виникло слово.

Слово до слова

Звучить рідна мова.

Її незміряно багату,

Дзвінку, і ніжну, і завзяту,

Як день сьогоднішній, чудовий –

Люблю, люблю вкраїнську мову.

День української писемності та мови відзначається в Україні згідно з Указом Президента (№ 1241/97 від 6 листопада 1997 року) щорічно в цей день

Сьогоднішній захід ми присвячуємо рідній мові. Він має назву ″ Дзвенить струмочком рідна мова ″

І.Конкурс. Розминка ″ Відгадай загадку ″

А чи всі з вас, діти, уміють відгадувати загадки? Зараз перевіримо!

1. Кістяну сорочку маю

І ніколи не знімаю, -

У сорочку-костомаху

Я ховаюся від страху. (Черепаха)

2. У воді водиться,

З хвостом родиться,

А як виростає,

Хвіст пропадає. (Жабка)

3. Дивиться на землю,

Як зерно клює.

Дивиться на небо,

Як водичку п’є . (Курка)

4. З лісу в ліс перелітає,

Де не сяде – там співає,

І кладе яєчка

У чужі гніздечка. (Зозуля)

5. Довгі вуха куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

На городі побував – там капусту пожував.

Довгі ноги скік та скік…

Ми погнались – він утік. (Зайчик)

6. В темнім лісі проживає.

Довгий хвостик має.

Їй на місці не сидиться.

А зовуть її … (Лисиця )

ІІ. Конкурс. Гра ″ Додай кінцівку ″

Ще одна перлина усної народної творчості – прислів’я . Вони – яскраві, влучні.

Бібліотекар починає – а діти завершують.

Тихіше їдеш – далі будеш.

Люди раді літу, а бджоли – цвіту.

Поспішиш – людей насмішиш.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

На сонці тепло, біля матері – добро.

Пташка красна своїм пір′ям , а людина – своїм знанням.

ІІІ. Конкурс. Гра ″ Вгадай казку! ″

Народна мова – безмежний океан. Це душа, поема, казка, легенда, приказка, прислів’я . Немає в світі людини, яка б не любила казок, або хоча б не чула їх.

Бібліотекар зачитує уривок, а ви відгадайте, з якої це казки.

1. ″ Кличе дочка собачку Хвінку: ″ Ходи, Хвіночко,не лежи…″ (″ Ріпка ″)

2. ″ Котику, мій братику!

Несе мене лиска

За кленові ліси, за крутії гори,

За бистрії води… (″ Котик і півник ″ )

3. ″ Гуси-гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батечка,

До рідної матінки!″ (″ Івасик-Телесик ″)

4. ″ Я - вовчик-братик. Пустіть і мене до себе жити. ″ (″ Рукавичка ″)

5. ″ Зварила молочний кисіль, та й розмазала тоненько по дну тарілки …″ (″ Лисиця і Журавель ″)

6. ″ Пішла баба до воза, глянула: нема на возі ані коміра, ані риби.″ (″ Лисичка і Вовк ″)

7. ″ Стоять вони за коморою, коли дивляться, аж із хати виходить дівчина з коромислом: така гарна! Тільки кривенька трошки…″ ( ″ Кривенька качечка ″)

8. ″ - Доброго здоров’ячка!

- Пустіть переночувати!

- Ой, Лисичко-сестричко, у нас хатка маленька, ніде буде тобі лягти!

- Дарма, я під лавкою зігнуся, хвостиком обгорнуся та й переночую. ″ ( ″ Лисичка-сестричка ″)

ІV.Конкурс.″ Мовознавці ″

* Скільки літер в українському алфавіті? (33)

* Скільки голосних звуків в українській мові? (6)

* Як визначити кількість складів у слові? (За кількістю голосних звуків)

* З якої літери пишуться назви квітів?

* Скільки звуків позначає на письмі літери ї?

* Який кущ є символом України? (Калина)

* Яка найбільша річка України? (Дніпро)

* Хто заснував місто Київ? (Кий)

* Яке слово зашифровано в українському гербі? (Воля)

* Як називають основний закон України? )Конституція)

* Які буквосполучення позначають один звук? (Дж, дз)

V.Конкурс. Заміни кожний фразеологізм одним словом (синонімом)

Робити з мухи слона – перебільшувати

Байдики бити - нічого не робити

Накивати п’ятами – тікати

За царя Гороха – дуже давно

Задерти носа – хизуватися

Передав куті меду – перебільшити

VІ. Конкурс. У словах допущені помилки. Виправ їх і запиши правильно.

Биреза, мор′як, библіотека, знаня, лотчик,сидит.

2.Підведення підсумків конкурсу.

3.Заключне слово бібліотекаря.

Любі діти! Ми раді, що сьогодні ви показали себе гарними знавцями нашої рідної української мови. Не забувайте своєї мови, цініть і плекайте її. Розцвітай же, слово,

І в родині, і у школі,

Й на заводі, і у полі.

Пречудесно, пречудово

Розцвітай же, слово!

Країни Дитинства Всеволода Нестайка

30 січня виповнився 81 рік від дня народження письменника

Його світ – тонкий візерунок дитячої казки, сплетений із тисячі чарівних образів та дивовижних створінь. Його світ – неначе золотаве мереживо сяяння кожного з нових поколінь. Здавалося б, він промовляє тими самими словами, малює тими самими пензлями, що і сотні інших письменників і казкарів, але чомусь його твори не можна випустити з рук, не дійшовши кінця. Так, ми ведемо мову про Всеволода Зіновійовича Нестайка – видатного сучасного письменника й казкаря.

Звичайно ж, без таланту, без доброти й любові до дітей дитячим письменником стати неможливо. Всеволод Нестайко – дитячий письменник Божою милістю. Зі своїми читачами він веде розмову завжди із щирою довірливістю, не нав’язуючи власних оцінок, із веселим іронічно-усміхненим поглядом на своїх героїв, на їхні невмілі вчинки, таким чином стверджуючи добро, чесність відкритість і засуджуючи зло, малодушність,заздрість.

П′ятидесятилітній шлях у дитячій літературі Нестайко засвідчив виданням близько тридцяти книжок, оповідань, казок, повістей і п’єс. Найвідоміші з них «В Країні Сонячних Зайчиків», «Супутник ЛІРА-3», «Космо-Натка», «Робінзон Кукурузо», «Тореадори з Васюківки», «Одиниця з обманом», «Незвичайні пригоди в лісовій школі», «Неймовірні детективи» та інші непересічні твори.

Твори Нестайка перекладено двадцятьма мовами, за ними поставлено фільми, які отримали міжнародні нагороди.

1979 року рішенням Міжнародної ради з дитячої та юнацької літератури трилогія «Тореадори з Васюківки» внесена до Особливого почесного списку Г.Х.Андерсена як один із найвидатніших творів сучасної дитячої літератури.

КОНКУРС-ЗМАГАННЯ

«Цікавий світ оповідань Всеволода Нестайка»

(до 81 річниці від дня народження)

Мета: узагальнити знання учнів про творчість В.Нестайка; розвивати мовлення, увагу, мислення, пам'ять; створити атмосферу радості,

виховувати любов до дивовижного світу книг письменника, доброту, чуйність, почуття гумору.

Обладнання: портрет письменника, виставка книг, сигнальні картки, жетони.

Хід заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заняття і мотивація учбової діяльності

Під час конкурсу на вас чекає багато цікавих завдань, з якими, я гадаю, ви впораєтесь так само швидко і впевнено, як поводили себе герої книг В.Нестайка.

Я бажаю, щоб всепереможна сила дружби допомогла вам сьогодні у цій грі.

Сьогодні у нас незвичайний урок:

У твори Нестайка ми зробимо крок.

В них є перешкоди, та знаю,

Для творчих дітей їх ніколи немає.

Ми розпочинаємо конкурс, а для цього потрібно дати назви для наших команд. Спробуємо назвати їх. Я вручаю вам конверти, в яких є літери. З них складіть слово, яке й буде назвою вашої команди.

Загадки будуть вам підказками.

І команда Ой котилось коло.

Коло-покотьоло,

Всіх ласкаво гріло,

Цілий день світило.

ІІ команда Наче птиця крила має,

Все літає та співає:

Я медок вам ношу,

Не чіпайте, бо вкушу!

І команда – «Сонечко»

ІІ команда – «Бджілки»

Діти, вам будуть запропоновані різні завдання. Коли команда буде готова дати відповідь, капітан команди має підняти сигнальну картку. За кожний виграний конкурс команда отримує жетони, які в кінці гри учасники команд підрахують. Переможе та команда, у якої буде більше жетонів.

Команди по черзі ланцюжком називають твори В.Нестайка, які ми прочитали в класі або з батьками. Команда, на якій обірветься ланцюжок програє.

(«Дивовижні пригоди в лісовій школі», «Сонце серед ночі», «Пригоди в Павутинії», «Шурка і Шурко», «Ябеда», «Злочин Жори Горобейка», «Імпічмент», Тореадори з Васюківки», «Чарівні окуляри» ін.)

Переможець розминки має право розпочати І конкурс першим.

Завдання для І команди

1. « Гарні були хлопці, але боягузи страшенні – всього на світі боялися. Боялися темряви і боялися сонця. Боялися блискавки і боялися грому. Боялися вітру і боялися дощу. Навіть тіні власної боялися»

(Кося Вухань і Колько Колючка)

2. «Він був найбільший дивак і ніколи не розлучався з мідною трубою, яка називалася красиво й урочисто – тромбон. Вона сяяла і вигравала на сонці так, що було боляче дивитися». (БегемотГіпопотамович)

3. «З-за дерева-травини визирала голова – сіре скуйовджене волосся, сіра патлата борода, великий ніс, схожий на гриб-мухомор, яскраво-червоний з білими цятками, одне око заплющене, друге примружене».(Ледарило Дурандас)

Завдання для ІІ команди

1. «Пантера Ягуарівна ввела до класу товстеньку нову ученицю у смугастому платтячку і з великим смугастим бантом на голові». (Хрюша Кабанюк)

2. «З-під торішнього листя визирає маленький, схожий на гриб дідок. Якби не голос, вони б і не подумали. Що то гриб. Кругла, руда, як у гриба, шапка, біла борідка і біла, до п’ят, сорочка. Зелені очі суворо на них мружаться». ( Лісовичок Боровичок)

3. « Брудна, скуйовджена, сіре волосся жужмом на голові, ніс такий же, як у брата, - здоровеннецький, на мухомора схожий – червоний, з білими цятками». (Хропулія)

ІІ конкурс «Підкажи словечко»Продовжте речення, яке я взяла із творів В.Нестайка та визначте назву твору

Завдання для І команди

1. «Подейкували, що ця труба не мідна, а золота, її так і називали - …»(золотий тромбон); («Дивовижні пригоди в лісовій школі»)

2. «І враз несподівано з-за лісу піднялося …»(сонце)

3. «Але ось знизу долинув якийсь шурхіт, і горобці вмить розлетілися. На підвіконня лягли дві руки, потім показалась зелена фетрова шапочка, окуляри, і хлопчик впізнав …»(Шуру)

(«Шурка і Шурко»)

Завдання для ІІ команди

1. «Кося й Колько низько нахилилися.

- Ой! А ви хто, діду?

- «Хто,хто…» (Лісовичок Боровичок);(«Дивовижні пригоди в лісовій школі»)

2. «Посеред печери з тромбоном у лапах стояв …» (шакал Бацила);(«Дивовижні пригоди в лісовій школі»)

3. «Діти обернулися разом, як по команді, не знаючи, кого з них кличуть. Потім подивилися одне на одного і … засміялися, - дружно і весело. А з вікна тролейбуса їм махала рукою і посміхалася…»(Клавдія Василівна – Шурина мама…);(«Шурка і Шурко»)

ІІІ конкурс «Хвилинка на роздуми»З′єднайте між собою

Завдання для І команди – імена та по батькові вчителів лісової школи

Пантера Патрикіївна

Жирафа Ягуарівна

Макак Михайлович

Мамонт Гіпопотамович

Бегемот Африканович

Бурмило Макакович

Лисавета Жирафіївна

Завдання для ІІ команди – імена і прізвища учнів лісової школи

Кося Колючка

Колько Вухань

Хрюша Мняу

Зіна Лось

Вовчик Сук

Раїска Кабанюк

Боря Вовченко

Соня Бебешко

ІV конкурс «На лісовій галявині»

А зараз ми підемо до лісу чудес,

Ялини стрункі там стоять до небес

А ось і галявина.

Ми тут відпочинемо,

Дізнаємось, хто тут живе,

Хвилина цікава дана нам на те …

Відгадайте загадки: що ж за звірі живуть у нас в лісі?

Загадки для І команди

1 Дід цей волохатий.

Лиш тоді він встане,

Як весна настане. (Ведмідь)

2 Невеликий сам на зріст.

На городі побував -

Там капусту зіпсував.(Зайчик).

3 Невсипучий, хитрий сірий

Голоднющий, ікла шкірить.

Між кущами припадає,

Пасовисько оглядає. (Вовк)

4. Всю нічку літає,

Мишок лякає,

А стане світати -

Летить спати. (Сова)

Загадки для ІІ команди

1. А я – хитра рудувата.

Не сиджу без діла –

Я гусяток пасла,

Полювать ходила. (Лисичка)

2. Не злічу вже, скільки штук

За життя я з′їв гадюк.

Я колючий, мов будяк,

Здавна звуть мене… (Їжак)

3. Горішок до горішка

Грибочок до грибка

Руденька прудконіжка

В дупельце збирає. (Білочка)

4. Цілий день працюю в гаї

Діловито дзьобом б′ю

Я не цвяхи забиваю

А комашок дістаю. (Дятел)

V конкурс «Так все починалось»У кожного твору є свій початок. Впізнай твір за його початком

Завдання для І команди

1. «Жив на світі їжачок Колько Колючка. І жив на світі зайчик Коля Вухань…»(«Сонце серед ночі»)

2.«Шурко відразу не злюбив її. І через те не злюбив, що його посадили за одну парту з нею…»( «Шурка і Шурко»)

3.« - Я більше не буду! Ну, чесне слово!

Що ж, повірю. Тільки це вже востаннє. Зрозумів?» («Ябеда»)

Завдання для ІІ команди

1.«І знову ми з тобою, друже мій дорогий, у лісовій школі. Давай-но зазирнемо у клас.

Онде за першою партою сидять вони – вірні нерозлучні друзі зайчик Кося Вухань та їжачок Колько Колючка…» («Пригоди в Павутинії»)

2.«Вітя Деркач приніс незвичайну новину: Жора Горобейко бавиться ляльками!

Якби це сказав не Вітя Деркач, ніхто б не повірив. Але ж Вітя ніколи в житті не брехав. Про це всі знали»(«Злочин» Жори Горобейка»)

3.«Шостий «Б» готувався до президентських виборів. Кандидатів було дев′ять . Але семеро з них були нещасні самовисуванці, які жодних шансв не мали» («Імпічмент»)

VІ конкурс «Десь помилка приховалась» Виправте помилки в тексті

Завдання для І команди

1.«На Великій Галявині відкривається спеціалізована лісова музична школа з вовчою мовою викладання…» (ведмежою) («Сонце серед ночі»)

2.«Якось Ольга Борисівна спитала, хто ким хоче бути.

- Воротарем, - випалили одночасно Севка й Толя.

- А я вчителькою, як ви, - пропищала Валя.

- А я … кулінаром, тихо і засоромлено проказала Шура» (лікарем) («Шурка і Шурко»)

Завдання для ІІ команди

1.«-Та-ак! Значить, хочете займатися спортом?.. Прекрасно! Прекрасно, мої юні друзі! Прекрасно! Макак Макакович радісно всміхнувся. – Яким видом? Футболом? (Боксом) («Сонце серед ночі»)

2.«Те, що побачив Вітя, було неймовірним. Жора сидів на землі, тримав у руках кирпате ведмежа з витрішкуватими голубими очима і одягав на нього білий фартух» (ляльку) («Злочин» Жори Горобейка»)

3.VІІ Конкурс капітанів

Завдання для капітана команди «Сонечко»

1.Яким видом спорту хотіли займатися Кося та Колько? (боксом)

2.Чому серед ночі зійшло сонце? (Звірята перебороли страх)

3.Хто відстукував телеграму про загадкове зникнення школярів? (телеграфіст Дятленко)

Завдання для капітана команди «Бджілки»

1.Яку спортивну пісню розучували школярі? (Стань спортсменом!)

2.Хто допоміг Косі та Колькові врятувати друзів? (грайлик Трататоля Сміюнець)

3.Як називалось урочище, в якому жив шакал Бацила? (Сивий беркут)

Молодці, ви всі показали гарні знання і довели, що уважно слухали твори В.Нестайка, які вам сподобались. Гра є гра, тому перемагає найрозумніший, найкмітливіший, найспритніший. Порахуйте, будь ласка, жетони, які ви отримали за правильні відповіді. Переможцем стала команда …

Інша команда не сумуйте, адже це не останній конкурс. І перемога – попереду!

Наш конкурс закінчений, але ніколи не закінчиться, я гадаю, ваша любов до книги, до творів В.Нестайка, особливо до казок. Адже і дорослі хочуть вірити в диво, в те, що добро має перемогти зло. Сучасна українська поетеса Ліна Костенко про казку сказала:

Затишно дітям в пазусі казок

Отак би й слухав про царя Салтана

Або про те, як весело козак

Обманював турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив,

Про чаклуна, що все на світі може

І хто б там що кому не говорив,

А згине зло і правда переможе!

Бажаю всім вірити в казки і в добро!

ІІІ. Підведення підсумків заняття

Література

Нестайко В.З. Дивовижні пригоди в лісовій школі: Сонце серед ночі. Пригоди в Павутинії / Всеволод Нестайко; Мал. В.Харченка. – Х.: ВД «Школа», 2009. – 208 с.

Нестайко В.З. Одиниця з обманом: Повісті й оповідання / Всеволод Нестайко. – Х.: ВД «Школа», 2008. – 320 с.

Нестайко В.З. Чарівні окуляри: Правдиво-фантаст. повість про надзвичайні пригоди київських школярів: Для мол. і серед. шк. віку /Худож. А.Василенко. – К.: Веселка; Тернопіль: Навч. кн. – Богдан, 2005. – 95 с.: іл.

Нестайко В. Тореадори з Васюківки. «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», видання

п’яте, 2006

Абетка вихователя ГПД / Упоряд. М. Голубченко. – 2-ге вид., стереотипне. – К.: Ред. Загальнопед. Газ., 2005. – 128 с.

Завітайте до нашої бібліотеки!

Опис власного досвіду

роботи

бібліотекаря

Бицької Лесі Петрівни

Лиш зібрання книг, бібліотека

є єдиною надією і незнищенною

пам’яттю людства.

А. Шопергауер

Шкільна бібліотека є фундаментом освіти і самоосвіти, скарбницею людських знань. Тому бібліотекар повинен допомогти учням оволодіти програмним матеріалом та закріплювати їх бібліотечними засобами, знайомити з різноманітними джерелами інформації та навчити розуміти їх, користуватися ними.

У цьому мені допомагає бібліотечний актив. Члени активу, як правило, найкращі читачі, допомагають в організації масових заходів, популяризації книги, проведенні рейдів перевірки підручників.

Я знаю, наскільки важливою є виховна роль гарної книги, тому вже під час першого знайомства з найменшими читачами розповідаю їм про бібліотеку, проводжу цікаву вікторину, запрошую першокласників на екскурсію по бібліотеці, проводжу з ними свято «Посвята в читачі». На святі діти розповідають вірші про історію створення книжки, співають пісні, загадують загадки. Після ознайомлення із правилами поводження з книгою діти стають повноправними читачами бібліотеки.

При бібліотеці працює « Книжкова лікарня», тут надають швидку допомогу «потерпілим». Звідси старі , пошарпані книги виходять такими приємними на вигляд, що їх відразу хочеться взяти до рук і прочитати.

Книжки, як і люди народжуються, живуть, старіють. Як і люди, можуть хворіти. А захворівши, потребують лікування.

Для підвищення бібліотечної культури читачів проводжу бібліотечно-бібліографічні уроки: «Урок – реклама», «Види словників», «Газети, журнали, історія їх виникнення», «структура книжки», «Книга - твій друг,бережи її»

Система роботи шкільної бібліотеки передбачає організацію книжкових фондів, діяльність на допомогу процесу національного відродження і духовного ставлення учнів - читачів, обслуговування учнів, вчителів та пропаганду літератури, роботу з батьками. Ефективними щодо інформування школярів і вчителів є організовані в шкільній бібліотеці книжкові виставки, тематичні та нових надходжень:

«До нас прийшла нова книга»

«Любіть всім серцем край свій рідний»

«Я іду з Ісусом»

«Хто ключик знає, той відгадає»

«Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття»

«Соборна Україна від ідей до життя»

«Закон і ми»

Тісно співпрацюю з вчителями - предметниками. З вчителем української мови та літератури Кисель Л.П. було проведено виховний захід, присвячений 100-річчю з дня народження Богдана- Ігоря Антонича.

З групою продовженого дня було проведено свято «Тато, мама, я – читачів сім’я”, де діти разом з батьками відгадували загадки, кінцівки приказок. Матусі «вишивали рушник» (малювали ескіз вишивки).

Спільними зусиллями з вчителями історії проводилась робота по збиранню матеріалів про історію церкви, написання рефератів.

В школі проходив «Тиждень дитячої та юнацької книги». Відкривався тиждень лінійкою «Чудо, ім’я якому книга», де учні мали можливість послухати історію про виникнення книги. Учні 8-го класу випустили стінгазету «Книга – важливе джерело знань» Учениця цього класу Штикало Марія написала вірш про книгу. У ході тижня проведена гра «Поле чудес» між учнями 7-го класу. Переможцем стала учениця Войтко Наталя. Між учнями 6-го класу було проведено брей-ринг «Читач року». Читачем року серед учнів 6-го класу стала Батюк Тетяна.

До Всесвітнього дня бібліотеки в школі проходив захід «Моя улюблена книга в шкільній бібліотеці». Учні розповідали про свою улюблену книжку, улюбленого автора та героя.

З метою популяризації книги кожного року проходить конкурс «Найкращий читач України». Уся потрібна інформація була доведена до учнів 6-7 класів. Конкурсанти вели щоденники, куди записували назви прочитаних книжок та їх авторів. Переможцями шкільного туру стали Батюк Таня, учениця 6-го класу, та Войтко Наталя, учениця 7-го класу. Вони брали участь і у районному конкурсі. За результатами конкурсу можна зробити висновок, що в школі є дуже гарні читачі. Вони ерудовані, начитані, мають гарну мову, пишуть вірші. Добре те, що конкурс проходив у класах. Інші діти мали змогу почути виступи конкурсантів. Хтось зацікавився почутим. Може, наступного року учасників стане більше.

Виховувати в кожного учня повагу і любов до книги допомагає стенд «Бібліотечна сторінка».

Потреби суспільства в духовній, творчій, активній особистості, покликаній стати творцем української та світової культури, зумовили реформування школи. І саме бібліотека середнього загальноосвітнього закладу має потужній потенціал для підвищення ролі школи в соціальному вихованні підростаючого покоління.

Кiлькiсть переглядiв: 343

Коментарi

  • Knigosfera.com.ua

    2016-11-27 17:07:28

    Знижка 20% на зошити, підручники та методичну літературу + безкоштовна доставка! http://knigosfera.com.ua/ Зробити замовлення або проконсультуватися Ви можете за телефонами: 097-782-50-57, 095-150-95-41, 063-988-98-77...